Zondag 14 januari preek en predikant

Genodigde, wonderdoener of Bruidegom?'
Dit heb ik als thema gekozen voor de viering van komende zondag 14 januari in de Hervormde Kerk van Zwartsluis. De hoofdlezing is Johannes 2 vs 1-11: de bruiloft te Kana. Jezus is genodigd op dit feest.
Op een gegeven moment is de wijn op.... en dat op een zo'n bruiloftparty. Nu staan er voor een ander doel zes watervaten... Wat er dan gebeurt is ongekend... het lijkt wel een wonder. Maar...wie is Jezus werkelijk? Het is een uiterst actueel verhaal, met links naar de samenleving en wat ons overkomt of wat we meemaken vandaag de dag.
Gasten van elders, inwoners van Zwartsluis, gemeenteleden en fb vrienden zijn van harte welkom! We zingen mooie liederen en kijken naar beelden die via de beamer op de schermen worden vertoond. Kinderen delen ook mee in dit 'feest'.
De dienst begint om 10 uur.
Na afloop is er koffie en thee.
Gelegenheid te over om elkaar te ontmoeten en na te praten.

Ik mag in deze kerkdienst voorgaan. Een bijzonder gebeuren voor mij, omdat het maar liefst ruim 31 jaar geleden is dat ik in deze mooie historische kerk als gastpredikant een evangelisatie-zangdienst leidde. Het thema was toen: 'de spelers van de a-selectie'. Nu ben ik opnieuw uitgenodigd in de eredienst in deze kerk voor te gaan.
Ik vind dit prachtig!

Geweldig is het te mogen weten en merken dat onze God nog steeds Dezelfde is. Dat Hij in Jezus Christus onder ons wil wonen, dat Hij trouw is en ons liefheeft. Dat Hij bereikbaar is op verdrietige momenten en in tijden van blij-zijn. Laten we nooit vergeten Hem uit te (blijven) nodigen in alles wat er gebeurt in ons leven. Ook op een feestelijke momenten.! Tot ziens in Zwartsluis zondag.
Hartelijk welkom, jullie als lezers staan allemaal op de genodigdenlijst!

Introductie:Gastpredikant zondag 14 januari 2018

Mijn naam is Egbert Fokkema, 70 jaar geleden geboren in Kollumerzwaag – Friesland. Ik ben getrouwd met Tine. We hebben vier kinderen en (nu nog) vier kleinkinderen. In de jaren 1970- 1980 heb ik gewerkt als Hoofd administratie en coordinator van Open dagen en ouderavonden op een middelbare school in Heerenveen. Na een avondstudie theologie waarbij ik op zaterdag ook colleges volgde aan de TU te Kampen, heb ik classisexamen gedaan in Heerenveen en kreeg ik preekconsent. Ik werkte toen als Hoofd Voorlichting en perswoordvoerder bij ZOA Vluchtelingenzorg in Groningen en heb in die functie bijna 20 jaar wereldwijd gereisd. En daarnaast preekte ik op uitnodiging in allerlei gemeenten, niet alleen in de regio maar ook elders. Gezien mijn buitenlandervaring, ook in vluchtelingenkampen veel in ZWO, WD of zendingsdiensten. De eerste keer dat ik mocht voorgaan in Zwartsluis was op 29 oktober 1978, op uitnodiging van de familie Pluim, met wie we goed bevriend waren en zijn. Ook in 1979 en in 1984 ben ik in een viering voorgegaan in de NHK in Zwartsluis. Met groot genoegen en veel plezier. De laatste dienst die ik leidde in jullie mooie kerkgebouw was op 25 oktober 1986 (zie kopij)
In totaal mag ik nu al 37 jaar dienen en in verschillende kerken voorgaan. In binnen en buitenland. Zeven jaar geleden ben ik zeer ernstig ziek geweest maar ik mocht als door een wonder verder leven. En na revalidatie ook weer doorgaan met het verkondigen van de Blijde Boodschap. Dankbaar en ontroerd ben ik voor dit geschenk van God.

Tot ziens! Egbert Fokkema