Verslag jeugdkerk 17 februari

Hallo,
Zondag 17 februari 2019 hebben we jeugdkerk gehad.
Net als vorige keer hadden we weer een groep van 12 jongeren, super.
We zijn verder gegaan met het thema “Wie inspireert jou?”. In de Whatsapp- groep konden de jongeren vooraf al een test maken, daaruit bleek met welk bijbels figuur je het meest overeenstemming hebt. Dit gaf leuke ingangen voor constructieve gesprekken. Gesproken met de jeugd over inspiratie met betrekking op het geloof, kerk en dit in te passen in je eigen drukke agenda. Ook het verspreiden van het geloof kwam hier aan bod, bijvoorbeeld: ”wat ga doen als je verkering krijgt?”, ga je minder naar kerk als de ouders niet meer achter je broek aan zitten?. Allemaal vragen waar jongeren mee worstelen.
We hebben gelezen uit de Bijbel in gewone taal : Efeziërs 4: 17-32, leefregels die mooi aansluiten bij het inspiratie krijgen en opdoen.
De volgende jeugdkerk staat gepland op 17 maart 2019 en we hopen jullie dan allemaal weer te begroeten.

Groeten van de leiding van de jeugdkerk.