Paasproject 2018 Kinderkerk: ‘Zaaien en Groeien’

In de veertigdagentijd lezen we bijbelverhalen rondom het thema ‘zaaien en groeien’.
Het zaad dat in de grond valt, dat sterft en nieuw leven voortbrengt, is een bekend beeld voor de dood en de opstanding van Jezus, die we met Pasen vieren. Ook in andere bijbelteksten wordt het beeld van zaaien en oogsten gebruikt om iets te vertellen over God, en over wat het betekent om in hem te geloven.
Voor het moment met de kinderen in de kerk is er een poster waarop iedere week iets nieuws te ontdekken valt.
De bijbelteksten die we op deze zondagen lezen, laten allemaal een ontwikkeling of een tegenstelling zien: bijvoorbeeld van klein zaadje naar grote plant, van moeite naar blijdschap, en van dood naar nieuw leven.
Ook is er voor deze periode het themalied ‘In goede aarde’, met een nieuw couplet voor iedere zondag. Deze gaan we zondags met elkaar zingen in de kerk.
Om het thema ‘zaaien en groeien’ extra dichtbij te brengen, gaan we op de eerste zondag een mosterdzaadje planten. Iedere zondag gaan we met de kinderen, in het Trefpunt, kijken hoe dit mosterdzaadje gaat groeien.