Collectedoel 15 oktober

Zaaizaad en bijen voor vrouwen in Zuid-Soedan

Dankzij bijen en zaaigoed werken vrouwen in Zuid-Soedan aan betere levensomstandigheden. Zij moeten met hun gezin overleven in een vaak uitzichtloze situatie. In Zuid-Soedan woedt een burgeroorlog, bovendien lijden de vrouwen onder discriminatie en armoede. Vaak verbouwen ze op kleine schaal voedsel om wat extra’s te verdienen.
Om hun inkomen te vergroten, volgden de meest kwetsbare vrouwen landbouwtrainingen van de landbouworganisatie ERP, partner van Kerk in Actie. Ook ontvangen ze verbeterd zaaizaad, zodat ze meer gewassen kunnen verbouwen en oogsten.

Dit jaar traint ERP bovendien honderd vrouwen in het houden van bijen. De vrouwen krijgen een eigen bijenkorf en leren hoe ze honing kunnen verwerken. De vrouwen verkopen de oogst en de honing, dit betekent een broodnodige aanvulling op hun gezinsinkomen. Doel van het ERP is dat de vrouwen hun armoede met 80 procent kunnen terugdringen.
Op zondag 15 oktober collecteren we voor ERP en andere werelddiaconale projecten van Kerk in Actie. Geeft u ook? Dit kan ook op NL 89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. collecte Werelddiaconaat.

Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken?
Hartelijk dank!