Bloemstuk voleindingszondag 20 november 2016

Uitleg

Dit jaar een groot, langwerpig stuk. De avonddienst was gezamenlijk in onze kerk. Dus 's avonds ook lichtjes erbij voor hen die ‘s morgens herdacht zijn in de Gereformeerde kerk. Bij ons waren er 8 te herdenken, de Gereformeerde kerk 15, én dan nog één lichtje extra voor iemand die ons persoonlijk dierbaar is.

Zoek je naar een betekenis, er zit beweging in de cirkel, er is een begin en een einde. De uitstraling is nogal herfstig, de meesten die we herdenken hebben ook alle levensfases meegemaakt, en nu was het aardse einde gekomen.
Centraal staat een schaal water, en op de tafel staat de kan en de broodschaal. We weten wat ons beloofd is.
Bundels takken zoeken vanaf de tafel hun weg richting de zerken voorin de kerk. Zij symboliseren het contact met onze voorouders, zij die ons zijn voorgegaan.

Albert Greveling.