Adventsproject Beloofd is beloofd

Zondag 27 november was het eerste Advent en startte ook het Adventsproject van de Kinderkerk.
Dit jaar is het thema Beloofd is Beloofd.
Voor in de kerk staat een prachtige boom, gemaakt door Albert Greveling.
De boom is het symbool van een levensboom.
De levensboom (boom die leven geeft) komt al in het Oude Testament voor.
In het Nieuwe Testament wordt er een nieuwe levensboom bij mensen geplant. Dat is Jezus, Hij komt om ons nieuw leven te geven.
Op de Adventzondagen lezen we verhalen uit de bijbel waarin 5 vrouwen centraal staan. Deze 5 sterke vrouwen zijn als het ware de takken aan onze project-levensboom, takken die geregeld flink wat te verduren krijgen door de stormen in hun leven.
Maar ondanks wat er gebeurd, blijven ze geloven in een toekomst, houden zij zich vast aan Gods belofte en leven uit zijn genade.
De takken in “onze” boom zijn wit, dat is ons teken van hoop en betekent Gods voortdurende belofte die door de verhalen heen loopt.
Hij is een God van Liefde,
Hij houdt heel veel van jou,
Hij zal je nooit verlaten,
Want Hij is altijd trouw.
Ja is ja, nee is nee, beloofd, is beloofd.
Jezus wil je helpen, als jij in Hem gelooft.

Lees meer op Facebook !  (1e e 2e ) en 3e en 4e advent.