Vriendendienst 8 oktober

Een sterk verhaal?!
Het klinkt te mooi om waar te zijn, verhalen en belevenissen die mensen soms vertellen op een verjaardag of feest.
Stoere verhalen in tijdschriften of zogenaamde waargebeurde verhalen op tv, je haalt je schouders op en denkt: ‘Het zal wel, dat lijkt me een sterk verhaal’.

Ook verhalen in de bijbel zou je op die manier kunnen lezen. Petrus die op het water loopt, Simson met zijn ongekende kracht, het verhaal van vijf broden en twee vissen ruim voldoende om een grote menigte van een maaltijd te voorzien. Verhalen over genezingen en zelfs mensen die opstaan uit de dood. Wonderlijke verhalen, sterke verhalen.
En toch…. Wanneer je deze verhalen leest als een teken van Gods aanwezigheid en macht dan worden het krachtige verhalen.
In de komende Vriendendienst gaan twee vriendinnen hun verhaal vertellen. Harjanne de Boer, kerkelijk werker uit Marum, en Jenneke van den Berg ontmoetten elkaar op een wonderlijke manier. Een verhaal met verdriet en zorgen, met geloof, hoop en liefde. Maar vooral een verhaal waaruit blijkt dat God er altijd bij was en is. Een verhaal met twijfels, vertrouwen en lopen op het water.
Een sterk verhaal? Jazeker!
Een krachtig verhaal! Een verhaal wat sterk maakt!
Van harte welkom in de Vriendendienst van 8 oktober om 19:00 in de Gereformeerde kerk in Zwartsluis en neem vooral een vriend of vriendin mee.