Uitnodiging Vriendendienst 25 juni

Een Vriendendienst?

Je kent het vast, je kiest voor jezelf of voor iemand anders
een geurtje uit. Dan hoop je op een reactie, wat ruikt dat lekker!
Je wil een aangename geur verspreiden.

In de komende Vriendendienst willen we samen nadenken over geur.
In de bijbel staat dat wij een aangename geur zijn voor God door Hem te volgen,
Zijn woord uit te delen hier op aarde. En een aangename geur voor de mensen om ons heen door Gods evenbeeld te zijn voor hen. Wat moet je je daar nu bij voorstellen? Kun je dat? Zijn woord uit delen, Zijn evenbeeld zijn? Hoe wil jij, hoe wilt u een aangename geur zijn? Zie je deze opdracht ook als een Vriendendienst, iets wat je zomaar doet, zonder er iets voor terug te verwachten?

Het klinkt best ingewikkeld. Ds. Almatine Leene uit Hattem hoopt ons uitleg te geven aan de hand van een tekst uit de bijbel. Een vrouw zalft de voeten van Jezus met een kostbare, geurige olie. Was dat een vriendendienst? Ze deed wat ze kon en haar verhaal wordt tot op de dag van vandaag verteld. Op deze manier brengt zij ons aan de voeten van Jezus.
Natuurlijk gaan we ook veel zingen, samen met de band, liederen van geloof, hoop en dankbaarheid.
Van harte welkom op zondag 25 juni in de Gereformeerde Kerk aan het Singel. De dienst begint om 19.00 uur, na afloop is er koffie en thee. Neem je ook een vriend mee?
Namens de Kerken in Zwartsluis.