Wal & Water 9 mei

In Oldemarkt (Protestantse Gemeente, Hoofdstraat 27) vond op 9 mei jl. de presentatie plaats van de 33e editie van Wal&Water, een prachtig full-colourmagazine dat speciaal bedoeld is om de meer dan 500.000 toeristen te verwelkomen die jaarlijks in onze regio vakantie vieren.
Jonathan Stam en Dick Wolters waren aanwezig om het eerste nummer in ontvangst te nemen. Stam, afkomstig uit Hasselt, is vertegenwoordiger van het breed moderamen van de classis Overijssel-Flevoland en Wolters is predikant van de Hervormde Gemeente te Vollenhove.
Naast interessante wetenswaardigheden, met extra aandacht voor kerkelijke zomeractiviteiten en informatie over kerkdiensten, heeft Wal&Water veel moois te bieden, zoals interviews met voorleeskampioen Sarah van Pruissen (uit Berkum) en oud zendingspredikant Henk Olde (uit Zwolle).
Ook dit jaar biedt Wal & Water weer de service: de vakantiepastor. De meeste mensen kennen vast deze ervaring wel: je komt tot rust in de vakantie en dan kan het zomaar gebeuren dat je dusdanig aan het denken slaat, dat je een luisterend oor nodig hebt. Tijdens dit zomerseizoen zitten er dan ook van juni tot en met augustus mensen klaar die gebeld kunnen worden.
Wal&Water wordt in de gehele regio gratis verspreid via campings, jachthavens, VVV-kantoren, bibliotheken, supermarkten en wachtkamers. Ook onze gemeente is deelnemer aan het Wal&Water project. Bij dezen roepen wij gemeenteleden op deze zomer mee te helpen bij de verspreiding. Hoe meer mensen zich aanmelden hoe beter, want vele handen maken licht werk. Doet u mee? Een telefoontje of mailtje naar Alie Kisjes-Everts, 038-3866221 of scribaat@hervormdzwartsluis.nl is voldoende.
Wilt u dit bijzondere missionaire en pastorale project financieel steunen dan kunt u een gift overmaken op ibannummer NL 55 TRIO 0379 5709 12 t.n.v. stichting Welkom in de Kerk, o.v.v. Wal & Water 2019.