Verslag jeugdkerk 16 februari

Hallo,
Zondag 16 februari 2020 was er weer Jeugdkerk, Thema “make met strong make me beautiful” .
Met 9 jongeren hebben we gepraat over mooi en sterk zijn, in hoe verre merk je dit in het dagelijks leven. Sta je s ’ochtends lang voor de spiegel, doe je jezelf anders voor dan je bent.
Hoe is dat als je naar de kerk gaat? Hoe kijkt God naar jou? Mag je over anderen oordelen? Vragen die bij iedereen spelen. Over deze vragen hebben we een heel leuk gesprek gehad.
Uit de Bijbel in gewone taal hebben we Psalm 139 vers 13-24 gelezen, hier kwam uit naar voren dat God ons als kende voor wij bestonden en dat we ons voor God niet anders voor hoeven te doen, we mogen zijn zoals we zijn en dat geeft een veilig gevoel. Ook in onze kerk hoeven we ons niet te verschuilen achter een masker, we kunnen zijn wie we zijn.
De volgende jeugdkerk staat gepland op 15 maart 2020 en heeft als thema “Wijs op levensreis” , we hopen jullie dan allemaal weer te begroeten.
José en Albert.