Gemeente avond 9 oktober LHBT

Gemeenteavond 9 oktober 2019
We houden op 9 oktober een gemeenteavond over LHBT. Dit onderwerp is in de hele wereld een hot-item, zodat je als kerk niet de ogen ervoor kunt sluiten. De PKN laat aangesloten gemeentes vrij om te beslissen of ze LHBT relaties willen zegenen. Stichting Wijdekerk heeft ons gevraagd of we ons standpunt op hun website willen zetten.
Daarom wordt er een Gemeenteavond over dit onderwerp gehouden. Het is best een moeilijk onderwerp waarover we het niet direct eens hoeven te worden. Deze avond is bedoeld om informatie te ontvangen, waardoor we meer begrip krijgen voor de ander, onze naaste. De kerkenraad kan op een later moment dan uw mening vragen.
Als spreker op deze avond is Dominee Klaas van der Kamp, classispredikant PKN Overijssel-Flevoland, uitgenodigd. Binnenkort kunt u/kun jij de uitnodiging voor deze avond tegemoet zien. Iedereen is van harte welkom om samen inhoud aan ons gemeente-zijn te geven op deze avond.
Tot slot van deze vooraankondiging willen we als commissie met deze kernachtige zin al onze gemeenteleden bemoedigen om 9 oktober aanwezig te zijn: “Wij worden door God aangesproken op ons mens-zijn, niet op wat wij geloven.”
Jos Gräfe, Hetty Scholten, Esther Mosman, Afke Oosterhaven